بیمه بدنه خودرو چقدر خسارت می دهد؟

هدف از خرید بیمه بدنه، اطمینان از پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های ناشی از تصادف است. اما نکته مهم این است که برای جبران هر خسارتی، شما باید بخشی از هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید. از طرفی تعهد شرکت بیمه برای جبران خسارت خودرو در تصادفات، محدود است. با توجه به این موضوع، آیا لازم است برای جبران هر مبلغ خسارتی، به شرکت بیمه مراجعه کرد؟

فرانشیز بیمه بدنه

فرانشیز به این معناست که شرکت بیمه تنها بخشی از خسارت را پرداخت می‌کند و درصدی از آن به عهده فرد است. در خسارت خودرو، شرکت بیمه متعهد است درصد مشخصی را پرداخت کند. به طور مثال اگر در اثر خطرات اصلی ( تصادف، آتش سوزی، سرقت کلی و … ) صدمه‌ای به خودرو وارد شود، فرانشیز اولین حادثه، 10%، حادثه دوم 20% و حادثه سوم به بعد 30% است.

اگر قطعات خودرو مثل سیستم صوتی، لاستیک یا باطری سرقت شود، شرکت بیمه تنها 50% خسارت را پرداخت می‌کند.

بیمه بدنه خودرو چقدر خسارت می دهد؟

حتما بخوانید:  انواع رایج فرانشیز بیمه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای

تخفیف بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه، تخفیفات زیادی را اعمال می‌کنند. تخفیف بیمه بدنه به شکل کلی شامل موارد زیر است که ممکن است در هر شرکتی متفاوت باشد:

  • تخفیف عدم خسارت
  • تخفیف خرید نقدی
  • تخفیف خودروی صفر
  • تخفیف بر اساس ارزش خودرو
  • تخفیف خوردوی صفر

تخفیف عدم خسارت خودرو در صورتی افزایش پیدا می‌کند که شما برای دریافت خسارت خودرو از شرکت بیمه هزینه‌ای دریافت نکنید.


آیا باید همیشه برای دریافت خسارت خودرو، از بیمه بدنه استفاده کنم؟

با توجه به انچه گفته شد، در هر خسارت مالی، درصدی از هزینه را خودتان باید پرداخت کنید و بعد از استفاده از بیمه بدنه، تخفیف عدم خسارت  از بین می‌رود. در این ویدیو توضیح دادیم که از چه مبلغی کمتر، بهتر است خودتان خسارت خودرو را پرداخت کنید.

خرید بهترین بیمه بدنه

شما می‌توانید برای خرید بهترین بیمه بدنه متناسب با شرایط و نوع خودروی خود، به سایت توبیمه مراجعه کنید تا بعد از مطاله و بررسی موارد درخواستی به شکل آنلاین و دریافت مشاوره کارشناسی شده آن را خریداری کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و اشنایی با کیفیت خدمات دهی نمایندگی 4465 بیمه ایران واقع در غرب تهران منطقه شهران می‌توانید با کارشناسان بیمه‌ای این نمایندگی تماس بگیرید.