۱۱ راه مهم دریافت تخفیف بیمه بدنه

۱۱ راه مهم دریافت تخفیف بیمه بدنه

در مطالب پیش در رابطه با خرید ارزان بیمه بدنه و نکات مهم آن صحبت کردیم. اما در این مطلب قصد داریم به طور تخصصی در رابطه روش‌های تخفیف بیمه بدنه با شما صحبت کنیم.

بیمه بدنه از جمله بیمه نامه‌هایی می‌باشد که در شرکت‌های مختلف بیمه‌ای تخفیفات متنوعی را دارد و این یکی از دلایل نوسانات قیمت بیمه بدنه در بازار است چرا که در برخی از موارد تخفیف بیمه بدنه در برخی از شرکت‌های بیمه تا ۷۰درصد هم می‌رسد.  اگر می‌خواهید تمدید بیمه بدنه‌تان را انجام دهید و یا حتی برای اولین بار می‌خواهید بیمه بدنه خریداری نمایید، با ما همراه باشید تا با تخفیف های شرکت‌های مختلف آشنا شوید.

نکته: ارزش خودروی مورد بیمه، سال ساخت خودرو، نوع خودرو، نوع کاربری خودرو، پوشش های اضافی که توسط بیمه گذار انتخاب و خریداری می‌شوند، امکان انتقال بیمه بدنه قبلی، استفاده از تخفیفات گوناگون بیمه بدنه همه مواردی هستند که در محاسبه بیمه بدنه استفاده می‌شوند.

۱- تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

 

تخفیف داشتن سابقه عدم خسارت در بیمه بدنه از مهمترین تخفیفاتی است که در همه شرکت‌های بیمه به دارندگان این بیمه نامه ارائه می‌شود. هر فردی که بیمه بدنه داشته و در طول داشتن بیمه بدنه از شرکت بیمه خسارتی را دریافت نکرده باشد می‌تواند از سابقه عدم خسارت بیمه بدنه استفاده نماید. تعداد سال‌های عدم خسارت بیمه بدنه بر روی بیمه نامه بدنه درج می‌شود. میزان تخفیف بیمه بدنه به صورت زیر می باشد:

تعداد سال میزان تخفیف
یک سال عدم خسارت ۲۵ درصد
دو سال عدم خسارت ۳۵ درصد
سه سال عدم خسارت ۴۵ درصد
۴ سال و بیشتر ۶۰ درصد

 

۲- تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر

در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم مطلب بیمه بدنه برای خودروی صفر را مطالعه نمایید.

در بیشتر شرکت‌های بیمه برای خودروهایی که صفر هستند تخفیفی بر روی بیمه بدنه ارائه می‌شود، میزان این تخفیف در شرکت‌های مختلف متفاوت است. تعریف خودروی صفر در بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه با تعریفی که در بازار خودرو از ماشین صفر می‌شود متفاوت است. در شرکت‌های بیمه خودرویی صفر است که ۳ ماه از تحویل خودرو از کارخانه (دریافت برگه کمپانی) نگذشته باشد. تقریبا همه شرکت‌های بیمه این تخفیف را به خودروهای صفر ارائه می‌کنند از جمله تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر بیمه ایران، تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر بیمه دانا، تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر بیمه پارسیان و …

 

۳- تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه

بسیاری از شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه تخفیف‌های گروهی ارائه می‌کند که این تخفیف‌ها  برای سازمان‌های مختلف و برای مشاغل مختلف ارائه می‌باشد. از جمله تخفیفات گروهی می‌توان به تخفیفات زیر اشاره کرد:

  • تخفیف بیمه بدنه برای اعضای هیات علمی
  • تخفیف بیمه بدنه برای ایثارگران
  • تخفیف بیمه بدنه برای اعضای نظام مهندسی
  • تخفیف بیمه بدنه برای اعضای نظام پزشکی
  • تخفیف بیمه بدنه برای برخی از خودروسازان از جمله بیمه بدنه سایپا و بیمه بدنه ایران خودرو
  • تخفیف بیمه بدنه برای قضات و اعضای کانون وکلای دادگستری
  • و سایر تخفیف‌هایی که برای ادارات و سازمان های خاص ارائه می‌شود

 

۴- تخفیف بیمه بدنه برای دارندگان بیمه عمر

برخی از شرکت‌های بیمه برای بیمه گذاران بیمه نامه‌های عمر و سرمایه گذاری تخفیف‌هایی در بیمه بدنه در نظر می‌گیرند، از جمله بیمه بدنه ایران ، که افرادی که بیمه عمر ایران ودارند می‌توانند از این  تخفیف استفاده کنند،

 

۵- تخفیف بیمه بدنه برای دارندگان عدم خسارت در بیمه شخص ثالث

در خرید بیمه بدنه، برخی از شرکت‌های بیمه تخفیفاتی را بابت داشتن سابقه عدم خسارت بیمه ثالث ارائه می‌کنند. که میزان این تخفیف بر اساس تعداد سال‌هایی که بیمه شخص ثالث  وی دارای سابقه عدم خسارت بوده، می‌باشد. البته شرایط و میزان درصد تخفیفی که بابت این موضوع ارائه می‌شود در شرکت‌های مختلف با هم متفاوت است. از جمله شرایط لازم برای استفاده از این تخفیف  این است که فرد بیمه گذار دو بیمه نامه (بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ) باید یک نفر باشد و فرد برای اولین بار بیمه بدنه خریداری نماید. از جمله شرکت‌هایی که این تخفیف را دارند، بیمه بدنه آسیا، بیمه بدنه پارسیان، بیمه بدنه البرز، بیمه بدنه البرز، بیمه بدنه رازی، بیمه بدنه کارآفرین می‌باشد.

 

۶- تخفیف بیمه بدنه خودرو های وارداتی

اگر اتومبیل شما از جمله خودروهای وارداتی است، می‌توانید برای خرید بیمه بدنه از تخفیف بیمه بدنه استفاده کنید. البته این تخفیف فقط برای خودرو های سواری که از سال ساخت آن‌ها  ۷ سال میلادی نگذشته باشد ارائه می‌شود. به عنوان مثال برای امسال(سال ۱۳۹۷) خودروهایی می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند که سال ساختشان بین ۲۰۱۲ تا  ۲۰۱۸ میلادی باشد. البته سال ساخت خودرو نیز در این زمان حساب می‌شود. که البته میزان درصد این تخفیف در بین شرکت های مختلف بیمه متفاوت است. از جمله بیمه بدنه آسیا، بیمه بدنه پاسارگاد، بیمه بدنه کارآفرین.
در برخی از شرکت‌های بیمه این تخفیف برای خودروهای وارداتی ارائه می‌شود که ارزش خودروی آن‌ها بالای ۱۰۰ میلیون تومان باشد. از جمله بیمه بدنه البرز، بیمه بدنه دانا،بیمه بدنه سامان.

 

۷- تخفیف بیمه بدنه برای مناطق آزاد

این تخفیف بیمه بدنه فقط مخصوص خودروهایی می‌باشد که در مناطق آزاد تردد دارند. که این تخفیف از جمله تخفیفاتی می‌باشد که توسط برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود.

 

۸- انتقال بیمه بدنه و استفاده از سابقه تخفیفات عدم خسارت

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید از تخفیفات بیمه بدنه استفاده کنید این است که شما اگر خودروی جدید خریداری کرده‌اید و می‌خواهید سابقه تخفیفات بیمه بدنه قبلیتان را استفاده کنید می‌توانید سابقه بیمه نامه قبلیتان را روی خودروی جدید منتقل کنید که برای استفاده از این تخفیف باید بیمه گذار  بیمه نامه‌های هر دو خودرو یک نفر باشد. البته امکان انتقال بیمه بدنه به یکی از اعضای خانواده نیز با انجام مراحل اداری امکان پذیر است.

 

۹-تخفیف‌های مناسبتی بیمه بدنه

بیشتر شرکت‌های بیمه به مناسبت‌های مختلف از جمله به مناسبت اعیاد مختلف از قبیل عید فطر، عید شعبان و ۲۲ بهمن و … و یا حتی به مناسبت روزهای مختلف مثل روز بیمه تخفیف های گوناگونی را ارائه می‌دهند. این تخفیف‌ها ثابت نبوده و به صورت دوره ای ارائه می‌شود و در طول سال همواره برقرار نیستند. البته سامانه تو و بیمه تخفیفات مختلف شرکت های بیمه را به  اطلاع تمامی بیمه گذاران خود می‌رساند. این تخفیف‌ها برای بیمه نامه جدید و یا برای تمدید بیمه بدنه قبل ارائه می‌باشد.

 

۱۰-تخفیف بیمه بدنه برای حساب بانکی بلند مدت

این تخفیف نیز از جمله تخفیفاتی می‌باشد که توسط برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود از جمله بیمه بدنه پاسارگاد و بیمه بدنه پارسیان. که شرکت‌های بیمه بر اساس پس اندازی که بیمه گذاران در بانک‌های مربوط به آن بانک‌ها داشته باشند از جمله بانک پاسارگاد و بانک پارسیان این تخفیف‌ها را ارائه می‌کنند.

 

۱۱-راهکار آخر

برای استفاده از بیمه بدنه رانندگی درست و کم خطر است که فرد خسارت و حادثه رانندگی نداشته باشد و بتواند از همه تخفیفات شرکت‌های بیمه استفاده نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *