انتقال بیمه بدنه

انتقال بیمه بدنه

انتقال بیمه بدنه موضوعی است که همراه با خود نکات و روش‌های خاص خودش را دارد. یکی از پرطرفدارترین بیمه‌هایی که افراد تمایل به تهیه آن دارند، بیمه بدنه است و عموما در کنار بیمه شخص ثالث خریداری می‌شود. تهیه بیمه بدنه اجباری نیست ولی داشتن آن می‌تواند خسارت های بسیار زیادی را جبران نماید.

 در حوزه بیمه بدنه، موارد دیگری نیز وجود دارند که توانسته‌اند ارزش بسیار بالایی را داشته باشندانتقال تخفیف بیمه بدنه نمونه مهمی از آن ها به حساب می‌آید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل نحوه انتقال بیمه ماشین بدنه بپردازیم و شما را با جواب سوال آیا بیمه بدنه قابل انتقال است، آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

چه دلایلی برای انتقال بیمه بدنه وجود دارند؟

انتقال بیمه بدنه ممکن به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد که از آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. فرد می خواهد بیمه بدنه خود را به یک شرکت بیمه دیگر انتقال دهد.
  2. فرد خودرو جدیدی را خریداری کرده و قصد انتقال تخفیفات عدم خسارت را به خودروی جدید خود دارد.
  3. همچنین یکی دیگر از دلایل ، خرید یک خودروصفر است. فرد می‌تواند بعد از خرید خودروی صفر، اقدام به انتقال تخفیفات عدم خسارت خودروی قبلی به مورد صفر خود کند.

فرآیند انتقال بیمه بدنه به چه صورت است؟

به طورکلی، برای انتقال بیمه ماشین بدنه فرایندهایی دارد.این فرآیندها به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. در ابتدا  باید به شرکت مورد نظر اطلاع داده شود که قصد انتقال بیمه را دارید.
  2. اگر می خواهید بیمه را به یک خودرو دیگر انتقال دهید، نیاز است تا به شرکت بیمه انتقال خودتان را درخواست دهید.
  3. باید همراه خود مدارک مربوطه و مورد نیازتان را داشته باشید. مدارک ماشین و مدارک بیمه ای گزینه های مورد نیاز هستند. سپس بعد از تهیه هر کدام از آن ها نیاز است تا به شرکت بیمه مراجعه کنید تا کارهای انتقال بیمه بدنه شما را انجام دهند.
  4. کارشناس باید از خودروی جدید شما بازدید داشته باشد تا بعد از بررسی های لازم ارزش جدید خودرویتان را روی بیمه نامه اعلام نماید.
  5. سپس نوبت به پرداخت مبلغی به عنوان مابه التفاوت حق بیمه می رسد که نتیجه آن صدور بیمه نامه جدید شما است.

شرایط انتقال بیمه بدنه شامل چه مواردی می شوند؟

انتقال بیمه بدنه همراه با خود شرایط مختلفی را دارد. اگر اولین بار است که می‌خواهید این کار را به انجام برسانید، نیاز است تا با تمامی آن ها آشنایی کامل داشته باشید. شما نمی‌توانید تخفیفات بیمه بدنه خودتان را به یک راننده دیگر انتقال دهید. تخفیفات بیمه بدنه فقط به خودروی جدید خودتان قابل انتقال می‌باشد. به طور کلی شرایطی که برای انتقال وجود دارد، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. قبل از اینکه تاریخ انقضای بیمه بدنه شما بگذرد، باید نسبت به این کار اقدام کنید.
  2. در صورت فروش خودرویی همراه با بیمه‌نامه، نیاز است تا آن را تا ۲۴ ساعت به شرکت بیمه مد نظر اطلاع دهید.
  3. همچنین اگر اعتبار بیمه‌نامه ای که برای شما در نظر گرفته شده است، به پایان رسیده باشد، حداکثر تا ۶ ماه زمان دارید تا آن را به یک خودرو جدید خودتان انتقال دهید.
  4. همچنین در صورت انتقال بیمه بدنه به خودرو جدید، به مدل خودرو نیز توجه خواهد شد. به گونه‌ای اگر خودرو جدید ارزش بالاتری را داشته باشد، در آن صورت یک بیمه‌نامه جدید برای فرد صادر می‌شود. اگر عکس این موضوع اتفاق بیفتد، در آن صورت شرکت بیمه موظف به برگرداندن مقدار اضافی پرداخت می‌باشد.

این چهار مورد از شرایط انتقال بیمه بدنه بسیار مهم هستنند.هر فردی باید توجه ویژه ای را به آن‌ها داشته باشد.

آیا انتقال بیمه بدنه به شخص دیگر امکان‌پذیر است یا خیر؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با انتقال بیمه نامه بدنه پرسیده می شود این است که آیا انتقال بیمه بدنه به شخص دیگر امکان پذیر است یا خیر. به طور کلی می‌توان اینطور بیان داشت که این فرآیند به غیر امکان پذیر نیست. تنها در شرایطی می‌توان این کار را انجام داد که خود بیمه گذار به صورت کتبی نسبت به این عملیات اقدام کند. البته محدودیت هایی وجود دارند. به عنوان مثال نمی‌توان تخفیف های موجود در بیمه بدنه را انتقال داد.

انتقال بیمه بدنه با توبیمه

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره انتقال بیمه ماشین بدنه می‌توانید با مشاوران مجرب مجموعه توبیمه ارتباط برقرار کنید تا جواب سوال هایتان را به سرعت بگیرید. همچنین در صورت اقدام به انتقال بیمه خود و یا به ثبت رساندن بیمه جدید می‌توانید از مجموعه توبیمه کمک بگیرید.توبیمه یکی از پرسابقه ترین شرکت ها در زمینه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است.این شرکت توانسته رضایت کاربران را به سمت خود جذب نماید. از این رو شما نیز می توانید کارهای خود را به این تیم فعال  بدون هیچ نگرانی بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *