قصد داریم در این مطلب به جواب سوال چرا باید منازل خود را بیمه آتش سوزی کنیم؟ بپردازیم.

در بین حوادث خانمان سوزی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، به جرئت می توان گفت که آتش سوزی و دیدن تصویر سوختن مال و اموال و عزیزان خود دردناک ترین فاجعه ای است که حتی تجسم آن نیز بسیار سخت است.

امروزه در ایران، به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی و بی توجهی به این امر مهم، شاهد پنجاه هزار مورد آتش سوزی در سال هستیم که رقم بسیار قابل توجهی است.

سؤال های مهمی که می تواند ذهن شما را نیز درگیر کند این است که

  • پنجاه هزار مورد بعدی در کجا و به چه شکلی اتفاق خواهد افتاد و خداناکرده آیا شامل شما نیز خواهد شد؟
  • چگونه باید پیشگیری کنیم؟
  • چه کنیم تا در صورت وقوع، از نظر مالی متضرر نشویم؟

عمدتا اهمیت بیمه آتش سوزی پس از وقوع حادثه جلوه می کند که دیگر کار از کار گذشته است و نه تنها مالک متحمل ضربه روحی می شود، بلکه زیان مالی سنگینی نیز به او وارد خواهد شد.

بنابراین، خرید بیمه آتش سوزی باید پیش از وقوع حادثه و در زمان آرامش و امنیت انجام شود.

شاید همۀ ما حادثۀ تلخ ساختمان پلاسکو را به خاطر داشته باشیم.

هنوز هم یادآوری تصاویر هولناک آن فاجعه و تأثیر آن بر بازماندگان بسیار دردناک است.

مغازه دارانی که به خاطر عدم آگاهی از اهمیت بیمه آتش سوزی اقدام به خرید آن نکرده بودند، ضررهای بسیاری متحمل شدند و در پی آن، فشار زیادی به خانواده های آنان وارد شد.

در مقابل، کسبه ای که اقدام به تهیه بیمه کرده بودند، مرهمی برای تسکین درد خود در برابر آن چه بر آن ها وارد شده بود، داشتند.

با کمبود نظارت بر ساخت و سازها در کشور، خرید بیمه آتش سوزی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند و یکی از لازمه های بسیار مهم و انکارناپذیر در زندگی محسوب می شود.

گاهی عدم مقاومت ساختمان باعث حریق می شود. همچنین زلزله نیز می تواند باعث وقوع آتش سوزی شود. بنابراین، حتی با وجود رعایت نکات ایمنی نیز نمی توان به صورت قطعی امنیت را در برابر حادثه آتش سوزی تضمین کرد.

متأسفانه درصد بالایی از آمار آتش سوزی ها در هر سال مربوط به سهل انگاری های کوچک است که باعث انفجار و حریق شده اند. این موارد عمدتا در میان قشر ضعیف تر جامعه بسیار مشهودتر است، لذا لزوم آموزش و اطلاع رسانی نیز، در کنار بیمه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تمام کسانی که دچار حریق و آتش سوزی شده اند، تا پیش از وقوع حادثه، حتی به آن فکر هم نکرده بودند و زندگی آن ها در روال عادی خود در جریان بود. بنابراین هیچ کس نمی تواند وقوع حریق را برای خود دور از تصور فرض کند.

تا حدودی به جواب سوال چرا باید منازل خود را بیمه آتش سوزی کنیم؟ رسیده ایم اما ادامه مطلب را از دست ندهید

سایت تو و بیمه این امکان را برای شهروندان و هموطنان عزیز فراهم کرده است که بدون اتلاف وقت و با پرداخت هزینه ای ناچیز، بتوانند اموال خود را تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار دهند.

یکی از مزایای خرید بیمه آتش سوزی از ما، در اختیار داشتن لیستی از معتمدترین بیمه گرها است.

با استعلام بیمه آتش سوزی، می توانید قیمت و نام بیمه گرها را مشاهده کنید و با توجه به تعهدات و ویژگی های دیگر آن ها، اقدام به خرید آنلاین بیمه آتش سوزی کنید.

لازم به ذکر است که در خرید بیمه آتش سوزی، باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که بیمه آتش سوزی شامل خسارات جانی نخواهد بود و تعهدات بیمه گرها تماما محدود به جبران خسارت های مالی است.

مالکان ساختمان ها می توانند علاوه بر اموال خود، ملک خود را نیز تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار دهند.

برای انجام این کار، کافی است در هنگام پر کردن فرم به صورت آنلاین، نوع سازه، متراژ آن و جزئیات و مشخصات دیگر آن را وارد کنید تا قیمت دقیق حق بیمه برای شما تعیین شود. لازم به ذکر است که این امر کاملا اختیاری است و افراد می توانند فقط اموال خود را بیمه کنند.

در هنگام جبران خسارت توسط بیمه گر، ملاک اصلی فرم ثبت نام است.

لذا توجه داشته باشید که در هنگام پر کردن فرم، اطلاعات دقیقی در مورد اموال تحت پوشش بیمه در اختیار بیمه گر قرار دهید، چرا که در صورت مغایرت، بیمه گر ملزم به رعایت شرایط جدید نخواهد بود.

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خریداری بیمه آتش سوزی این است که بیمه گزار می تواند ارزش روز اموال خود را به بیمه گر اعلام کند و با توجه به این موضوع خسارت را دریافت کند.

بیمه گزار در هنگام خرید بیمه آتش سوزی می تواند گزینه های مربوط به خطرات اضافی را نیز پر کند. منظور از خطرات اضافی حوادثی است که در کنار حریق، ممکن است به صورت هم زمان یا به تبع آن اتفاق بیفتد. خطرات اضافی شامل موارد متعددی مانند زلزله، ریزش و رانش زمین، سیل، ترکیدن لوله آب، شکستن شیشه ها و… است. با در نظر گرفتن خطرات اضافی در کنار خطرات اصلی، هزینه ناچیزی به حق بیمه افزوده می شود که در نهایت، با توجه به اهمیت و ارزش آن، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.