پوشش آشوب و بلوا و اعتراضات در بیمه

پوشش آشوب و بلوا و اعتراضات در بیمه

برخی از ریسک‌های بیمه‌ای در همه رشته‌های بیمه‌ای وجود دارد که شرکت‌های بیمه بدلیل فاجعه بار بودن و بالا بودن حجم خسارت‌های وارده توسط این حوادث به شرکت بیمه، استثنائاتی را در نظر می‌گیرند و بیشتر شرکت‌های بیمه  پوشش‌هایی را برای این موارد ارائه نمی‌کنند. از جمله استثنائات شرکت‌های بیمه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای،  اعتصاب، بلوا و آشوب و جنگ داخلی است. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی شرایط ارائه این پوشش در  چند بیمه نامه از جمله بیمه عمر، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، بیمه باربری و … بپردازیم.

استثنائات کلی بیمه نامه‌ها

تقریبا در همه رشته‌های بیمه‌ای و د رهمه شرکت‌های بیمه موارد زیر از استثائات بیمه‌ها بوده و توسط شرکت بیمه تحت پوشش نمی‌باشند مگر مواردی که با کسب مجوز و با توافق شرکت بیمه و بیمه گذار این پوشش ها ارائه شوند:

  • جنگ، هجوم، عمل دشمن خارجی، عملیات خصمانه (خواه جنگ اعلام شده یا نشده باشد)، جنگ داخلی، یاغیگری، بلوا، انقلاب یا قیام، شورش، اعتصاب کارگران یا تعطیلی کارخانه از طرف کارفرما در مقابله با اعتصاب کارگران، جنبشهای دسته جمعی، در دست گرفتن قدرت به وسیله قوای نظامی یا از طریق غیر قانونی یا از طرف اشخاصی با سوءنیت که با نام یا با ارتباط با هر گونه تشکیلات سیاسی انجام گیرد. توطئه، توقیف، ضبط و مصادره، تخریب، یا زیان وارد به اموال بنا به دستور دولت عملی یا قانونی (DE JURE OR DE FACTO) یا هر مقام صلاحیتدار عمومی.
  • خسارت‌های ناشی از انفجارهای هسته ای
  • خسارت‌هایی که عمدا” توسط بیمه‌گذار، ذی نفع به موضوع بیمه وارد شده باشد.
  • خسارت‌هایی که به علت مصرف مشروبات الکلی و یا استعمال مواد مخدر یا روان گردان توسط راننده رخ داده باشد.

پوشش بلوا و آشوب و جنگ در بیمه آتش سوزی

خطرات ناشی از جنگ اعم از جنگ داخلی و جنگ خارجی، آشوب و بلوا، اعتصاب، قیام، انقلاب، کودتا، اغتشاشات داخلی و یا اقدامات احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی از استثنائات بیمه نامه های آتش سوزی همه شرکت های بیمه می‌باشد. ولی شرایطی وجود دارد که بیمه گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر و دریافت مجوزهای لازم، خسارت جنگ و اعتراضات را با لحاظ کردن شرایط خاص به عنوان یک پوشش اضافی به بیمه‌نامه آتش سوزی خود اضافه کند. یعنی اگر شما می‌خواهید برای ساختمان خود با هر نوع کاربری که دارد (مسکونی، تجاری، مکان صنعتی و …) بیمه آتش سوزی تهیه کنید، می‌توانید در زمان صدور بیمه، حق بیمه اضافه مربوط به پوشش جنگ و آشوب را بپردازید تا ساختمان شما در برابر این خطرات هم بیمه شود.

شرایط ارائه پوشش بلوا، آشوب و اعتصاب در بیمه آتش سوزی

  • این پوشش برای بخشی از سرمایه با مشخص شدن حد غرامت در طول مدت بیمه نامه ارائه می‌شود.
  • اعتصاب و آشوب و اغتشاش به معنای خسارت مستقیم ناشی از موارد تحت پوشش می‌باشد.
  • عمل هر شخصی که به تنهایی یا با دیگران در اختلال نظم عمومی مشارکت نماید.

پوشش جنگ و بلوا و آشوب در بیمه عمر

در بیمه عمر نیز مانند سایر بیمه‌ها، خسارت جنگ، آشوب و بلوا جزو استثنائات است. یعنی اگر فرد بیمه شده در جریان جنگ و اعتراضات فوت کند، سرمایه فوت به او تعلق نمی‌گیرد و ذی نفعان فقط می‌توانند ارزش بازخریدی بیمه‌نامه را دریافت کنند.

بر اساس شرایط جدید،  بعضی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه  عمر پاسارگاد و بیمه عمر سامان در بیمه عمر خود، پوششی را با عنوان پوشش آشوب، اعتصاب و بلوا قرار داده‌اند  و بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر  این پوشش‌ها را خریداری نماید و در در صورت فوت در اثر آشوب، اعتصاب و بلوا، سرمایه فوت به همراه اندوخته بیمه نامه به ذی نفعان بیمه شده پرداخت می‌شود.

 

خسارت جنگ و اعتراضات در بیمه بدنه

خسارت جنگ و اعتراضات در بیمه بدنه خودرو هم جزو استثنائات این بیمه نامه است. یعنی وقتی شما بیمه بدنه خریداری می‌کنید و ماشین شما در جریان جنگ، بلوا و آشوب … آسیب می‌بیند، خسارت‌های پیش آمده توسط آشوب و بلوا و جنگ  توسط  بیمه بدنه پرداخت نمی شود، مگر اینکه در زمان خرید بیمه بدنه، این پوشش را با پرداخت حق بیمه بیشتر خریداری نمایید. از جمله شرکت های ارائه دهنده پوشش آشوب و بلوا در بیمه های بدنه، بیمه بدنه کارآفرین می باشد.

نکته: این مورد رو حتما در نظر داشته باشید که این پوشش، در شرایط خاص و با داشتن مجوزهای لازم صادر می‌شود.

خسارت بلوا، آشوب جنگ و اعتراضات در بیمه تکمیلی

در بیمه تکمیلی هم خسارت آشوب، جنگ و اعتراضات از استثناء این بیمه نامه است. یعنی اگر فردی که بیمه تکمیلی دارد، با شرکت در آشوب‌ها و اعتراضات آسیب ببیند و برای هزینه‌های درمان خود بخواهد از بیمه تکمیلی استفاده کند، بیمه تکمیلی خسارتی را پرداخت نمی کند. مخصوصا اگر برای مرکز درمانی یا شرکت بیمه محرز شود که آسیب یا بیماری بیمه شده به علت جنگ و آشوب ایجاد شده است.

پوشش بلوا و آشوب و جنگ در بیمه مسئولیت

خسارت های ناشی از جنگ و شورش و بلوا و آشوب از استثنائات بیمه مسئولیت بوده و در هیچ کدام از شرکت های بیمه دارای پوشش نمی‌باشد.

پوشش بلوا و آشوب و جنگ در بیمه تمام خطر پیمانکاران

از جمله بیمه نامه هایی که بیمه گذاران می توانند پوشش جنگ و شورش و بلوا و آشوب داشته باشند، بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران می باشد که بیمه گذاران می توانند با پرداخت حق بیمه اضافی این پوشش را به بیمه نامه خود اضافه نمایند. البته این پوشش برای هر حادثه در طول مدت بیمه نامه دارای حد غرامت می‌باشد که در زمان صدور در بیمه نامه درج می‌شود.

پوشش بلوا و آشوب و جنگ در بیمه باربری

بیمه باربری هیچ عنوان تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه‌هایی را که علت اصلی آن‌ها جنگ، جنگ داخلی، انقلاب ، شورش، قیام و یا زدوخوردهای داخلی ناشی از این امور یا هرگونه عمل خصمانه توسط یا بر علیه یکی از دو قدرت متخاصم باشد را جبران نمی‌کند.

خرید اینترنتی بیمه عمر ، بیمه بدنه ، بیمه آتش سوزی، بیمه باربری و بیمه مسئولیت

برای خرید آنلاین و اینترنتی هر کدام از انواع بیمه نامه‌های فوق می‌توانید درخواست خریدتان را در سامانه توبیمه ثبت نمایید، به کمک مشاوران توبیمه می‌توانید بهترین بیمه نامه را با کاملترین پوشش‌ها از توبیمه خریداری نمایید. حتی بعد از خرید بیمه در زمان خسارت نیز به کمک کارشناسان توبیمه می‌توانید خسارت خود را دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *