نحوه دریافت هزینه‌های درمانِ بیمه تکمیلی ایران

نحوه دریافت هزینه‌های درمانِ بیمه تکمیلی ایران

هزینه‌های سرسام‌آور درمانی در بیمارستان‌ها چه خصوصی و چه دولتی، همه ما را ملزم به استفاده از بیمه‌گر دوم و یا همان بیمه درمان تکمیلی کرده است. برای همین شرکت‌های بیمه درمان تکمیلی، هزینه‌هایی را که بیمه‌گران پایه مانند تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و… بر عهده نمی‌گیرند را پرداخت می‌کنند که این پشتوانه‌ی بسیار خوبی برای بیماران است. در این مقاله نحوه پرداخت هزینه‌های درمانِ “بیمه درمان تکمیلی ایران” را موردبررسی قرار می‌دهیم:

 

۲روش اساسی برای استفاده از بیمه درمان تکمیلی بیمه ایران وجود دارد:

 روش آنلاین یا مستقیم: در این روش شما مستقیم به مراکز و بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه ایران می‌روید و از خدمات درمانی استفاده می‌کنید. مراکز درمانی طرف قرارداد از طریق سیستم آنلاین سدا با واردکردن کد ملی شما به اطلاعات و جزئیات بیمه درمان تکمیلی شما دسترسی پیدا می‌کنند و به شما خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهند. در این روش هیچ هزینه‌ای به‌جز فرانشیز از شما دریافت نمی‌شود.

 روش آفلاین یا غیرمستقیم: شما در این روش به مراکزی که طرف قرارداد بیمه ایران نیستند، مراجعه می‌کنید و هزینه‌های پزشکی‌تان را خودتان پرداخت می‌کنید. سپس مدارک و اسناد مربوط به بیمارستان را به شرکت بیمه تحویل می‌دهید و بعد از بررسی‌های لازم که احتمالاً تا یک هفته طول می‌کشد، مبلغ تعیین‌شده به‌حساب شما واریز می‌شود.

اگر احیاناً به بیمارستان‌هایی مراجعه کردید که با سازمان تأمین اجتماعی طرف قرارداد نیستند برای دریافت سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه‌های انجام‌شده، باید صورت‌حساب خود را به سازمان تأمین اجتماعی تحویل بدهید تا موردبررسی قرار بگیرد. این بررسی معمولاً تا یک ماه طول می‌کشد و بعد از آن سهم تأمین اجتماعی به حساب‌تان واریز می‌شود. می‌توانید گواهی پرداخت وجه را دریافت کرده و به شرکت بیمه درمان تکمیلی ایران تحویل دهید و مبلغ تعهد شده را دریافت کنید.

بهتر است از روش مستقیم استفاده کنید، برای اینکه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. و اینکه در این روش از تخفیف‌های خوبی می‌توانید استفاده کنید.

 

شیوه‌های دریافت هزینه درمان بیمه ایران

دریافت هزینه‌های درمان در مراکز طرف قرارداد بیمه ایران

  1.  به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌گر پایه خود (خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان و…) مراجعه کنید.
  2. در مرحله بعد شما باید به بخش پذیرش بیمارستان مراجعه کنید و کد‌ملی خود را ارائه دهید. (می‌توانید دفترچه بیمه‌گر اول خود را هم نشان دهید). در اینجا خود را به‌عنوان بیمه‌شده درمان تکمیلیِ بیمه ایران معرفی کنید.
  3. تمامی هزینه‌های درمانی شما در این مراکز از طرف بیمه‌گر اول و بیمه ایران، البته تا سقف تعهد شده که در قرارداد آمده، به شما پرداخت می‌شود. دیگر نیازی نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید.

 

دریافت هزینه‌های درمان در مراکز غیر طرف قرارداد بیمه ایران

  1. مراجعه به مراکزی که با بیمه ایران طرف قرارداد نیستند.
  2. اقدامات درمانی لازم را  در این مراکز دریافت و هزینه‌ها را پرداخت می‌کنید.
  3. مدارک درمانی خود را کمتر از ۲۰ روز به بیمه‌گر درمان تکمیلی ایران، تحویل می‌دهید.
  4. دریافت سهم بیمه درمان تکمیلی بیمه ایران بعد از ۱۰ روز

برای خرید بیمه درمان تکمیلی از هر شرکتی، باید اطلاعات کامل هر شرکتی را دریافت و مقایسه کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. در سایت توبیمه  بیمه ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان، بیمه آتش ‌سوزی و زلزله و بیمه عمر را به راحتی و آنلاین می توانید خریداری کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *