راهنمای استعلام بیمه خودرو | چگونه بفهمیم خودرو بیمه دارد؟

راهنمای استعلام بیمه خودرو | چگونه بفهمیم خودرو بیمه دارد؟

در مواقع مختلف ممکن است که بخواهیم اعتبار بیمه نامه‌مان را بررسی کنیم مثل زمانیکه بیمه شخص ثالث خریده‌اید و می‌خواهید اعتبار بیمه نامه‌تان را بررسی نمایید که بیمه نامه‌تان خدای نکرده تقلبی نباشد یا بیمه نامه‌تان را گم کرده‌اید و زمان تمدید بیمه نامه‌تان را نمی دانید یا خودرویی خریده‌اید و نمی‌دانید که بیمه نامه‌اش معتبر است یا نه، برای به جواب رسیدن در همه مواردی که به هر صورت به اعتبار بیمه نامه‌تان شک دارید،  با مطالعه این مقاله می توانید با آشنا شدن روش‌های استعلام بیمه نامه خودرو به راحتی اعتبار بیمه نامه‌تان را بررسی کنید و بفهمید که خودروی شما بیمه دارد یا نه؟ همراه ما باشید…


 

استعلام بیمه خودرو از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (سنهاب)

برای استعلام بیمه خودرو معتبر ترین و اصلی ترین واحد بررسی سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی می‌باشد. از طریق سایت بیمه مرکزی شما با چند روش زیر می توانید استعلام بیمه نامه تان را انجام دهید. برای استعلام بیمه‌نامه ماشین خود باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده و وارد بخش( سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری)  شوید.

در این صفحه شما می‌توانید از طریق یکی از سه گزینه زیر استعلام بیمه نامه خود را دریافت نمایند.
نکته: در روش های گفته شده فقط می توانید اطلاعات یک بیمه نامه را مشاهده نمایید.

  1. استعلام بر اساس شماره بیمه نامه
  2. استعلام بر اساس کد یکتا بیمه نامه
  3. استعلام بیمه نامه از طریق پیامک

 

۱- استعلام بیمه شخص ثالث بر اساس شماره بیمه نامه

در این روش بیمه گذار شماره بیمه نامه ای که روی بیمه نامه درج شده به همراه نام شرکت بیمه، تلفن همراه و کد ملی بیمه گذار را در سایت وارد کرده و استعلام بیمه نامه تان را دریافت کنید.

۲- استعلام بیمه بر اساس کد یکتا بیمه نامه (روش پیشنهادی)

ممکن است بسیاری از افراد از کد یکتای بیمه نامه شان اطلاعی نداشته باشند و این روش مناسبی برای استعلام صحت بیمه نامه نباشد، معمولا همه بیمه ها از سال ۱۳۹۷ به این طرف دارای کد یکتا هستند و اگر بیمه نامه تان در دسترس تان است می توانید کد یکتای درج شده در بیمه نامه را در این قسمت وارد کرده و صحت اطلاعات وارد شده را بررسی نمایید. این روش به دلیل کمتر بودن اطلاعات درخواستی روشی ساده تر است.

 

۳- استعلام بیمه نامه از طریق پیامک

برای استعلام اعتبار بیمه نامه می توانید یک پیامک با فرمت های زیر به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید و منتظر دریافت استعلام بیمه نامه تان باشید.

فرمت پیامک :۱*کد ملی بیمه گذار*شماره بیمه نامه چاپ شده.  برای مثال نمونه:۱*۰۰۳۸۵۱۵۰۰۰*۹۱/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۲۳

فرمت پیامک (روش دیگر) :۲*کد ملی بیمه گذار*کد یکتای بیمه‌نامه. برای مثال:  ۲*۰۰۳۸۵۱۵۰۰۰*۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *