دلایل مهم برای بیمه بدنه پژو ۲۰۶ که باید بدانید

دلایل مهم برای بیمه بدنه پژو ۲۰۶ که باید بدانید

دلایل مهم برای بیمه بدنه پژو ۲۰۶ که باید بدانید

پژو ۲۰۶ در کنار پراید از جمله اتومبیل‌هایی هست که در بازار خودرو کشورمان با انواع تیپ‌ها و انواع هاچ بک و سدان به وفور یافت می‌شود. پژو ۲۰۶ به دلیل ظاهری زیبا و قیمت مناسب سالهاست که مورد استقبال مردم و به خصوص جوانان قرار گرفته است.

تصادف و سرقت خودرو دو نوع ریسک بیمه‌ای هستند که همواره بخش بزرگی از خسارات بیمه نامه‌های اتومبیل مخصوصا در خودروهایی از قبیل ۲۰۶ و پراید را به خود اختصاص داده است. با اندکی توجه به اخبار و یا حوادث جاده ای و شهری می‌توانیم به راحتی خبرهای گوناگونی در این باره ببینیم و بشنویم. متاسفانه این خودرو بارها و بارها مورد سرقت قرار گرفته است و گویا دزدان با سرقت این خودرو عجین شده اند!!! از طرف دیگر شتاب بالای این خودرو خدای ناکرده احتمال افزایش تصادف را بیشتر میکند.

برای همین در این مطلب به طور تخصصی به بررسی بیمه بدنه پژو ۲۰۶ می‌پردازیم.


 

چرا  پژو ۲۰۶ نیاز به بیمه بدنه دارد ؟

بیمه ثالث بیمه‌نامه‌ای است اجباری که ۲۰۶ نیز همانند سایر وسایل نقلیه باید این بیمه نامه را داشته باشد. اما بیمه بدنه‌بیمه نامه‌ای است اختیاری که هر فرد به انتخاب می‌تواند آن را تهیه نماید. اگر شما هم یکی از ۲۰۶ دارانی هستید که هنوز تصمیمی برای خرید بیمه بدنه برای ۲۰۶ تان نگرفته‌اید حتما این بخش از مطلبمان را مطالعه کنید و با آگاهی کامل برای خرید بیمه بدنه خودرویتان اقدام کنید.

 

دلیل اول: احتمال سرقت ۲۰۶

 

یکی از خودروهایی که مورد توجه سارقان خودروهای داخلی قرار داد پژو ۲۰۶ است، با یک سرچ در گوگل می‌توانید فیلم‌های مختلف با عنوان‌هایی از قبیل سرقت ۲۰۶ در چند ثانیه، دزدی از ۲۰۶ در ۲ دقیقه و یا عنوان های دیگر را ببینید که چگونه در تایم زمانی بسیار کم سارقان حرفه‌ای می‌توانند لوازم و یا خود این خودرو را به راحتی به سرقت ببرند.

یکی از پوشش‌های پایه بیمه نامه بدنه همه شرکت‌های بیمه سرقت کلی خودرو است.

مطابق بند الف ماده ۱۹ آیین نامه شماره ۵۳ مصوب سال ۱۳۸۴، اگر حداقل ۶۰ روز پس از سرقت، خودرو پیدا نشود سرقت کلی محسوب می‌شود.

در این صورت ابتدا سند مالکیت خودرو به شرکت بیمه‌گر منتقل می‌شود و سپس شرکت بیمه  قیمت روز خودرو را با کسر فرانشیز به مالک خودرو پرداخت خواهد کرد. اگر هم قیمت روز خودرو بالاتر از مبلغ بیمه شده باشد ملاک محاسبه‌ خسارت شرکت بیمه، مبلغ ارزش خودرویی است که در بیمه نامه درج شده است می‌باشد.
اگر تا یک سال از تاریخ پرداخت خسارت، خودرو پیدا شود بیمه‌گر مطابق آیین نامه بازیافت، خودرو را می‌فروشد و درصد فرانشیز از قیمت فروش را به بیمه‌گذار می‌دهد. و اگر بعد از یکسال خودرو پیدا شود شرکت بیمه هیچگونه تکلیفی در این مورد ندارد.

در کنار سرقت کلی ۲۰۶، با توجه به راحتی باز شدن در های ۲۰۶ امکان سرقت لوازم جانبی این خودرو هم وجود دارد، سرقت کامپیوتر خودرو ۲۰۶، سرقت باطری ۲۰۶ و یا به سرقت رفتن سایر لوازم نیز می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد، از این رو بهتر است که پوشش سرقت لوازم جانبی خودرو نیز به پوشش‌های اضافی بیمه بدنه‌تان اضافه کنید تا کمی خیالتان بابت خسارت راحت باشد.

 

دلیل دوم: تصادفاتی که شما مقصرید

این مورد مربوط به اتفاق افتادن تصادفاتی است که  راننده ۲۰۶ مقصر شناخته شود و خسارتی هم به خودرو وارد شده باشد. در این صورت خسارت وارد شده از طرف ۲۰۶ به سایر افراد زیان دیده با بیمه ثالث ۲۰۶ پرداخت می‌شود و خساراتی که به ۲۰۶ مقصر وارد شده است نیز با بیمه بدنه ۲۰۶ قابل جبران می‌باشد.

 

دلیل سوم: تصادفاتی که شما مقصر نیستید

اگر ۲۰۶ شما در جایی پارک بوده و خودروی دیگری با آن تصادف کرده و از محل فرار کرده، شما به عنوان زیان دیده می‌توانید از بیمه بدنه‌تان برای خسارت اتفاق افتاده استفاده کنید. البته استفاده در این موارد در صورتی توصیه می شود که استفاده از بیمه بدنه برای جبران خسارات مقرون به صرفه باشد چراکه اگر تعداد سال‌های عدم خسارت بالایی در بیمه بدنه دارید با استفاده برای جبران چنین خساراتی همه تخفیفات شما صفر می‌شود. البته در صورتی که راننده مقصر شناسایی شود شما به عنوان فرد زیان دیده می‌توانید با درخواست خود به شرکت بیمه مراجعه و تخفیف بیمه بدنه و سرمایه خسارت دیده را به حالت اولیه باز گرداند.

 

دلیل چهارم: شکسته شدن شیشه

یکی دیگر از اتفاقاتی که ممکن است برای ۲۰۶ شما اتفاق بیافتد، شکسته شدن شیشه جلو و یا عقب ماشینتان در اثر تغییر دما است. برای همین موضوع می‌تونید پوشش شکست شیشه که یکی از پوشش های اضافی بیمه بدنه است را با پرداخت اندکی حق بیمه خریداری کنید و این پوشش را به بیمه نامه‌تان اضافه کنید.


 

خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه ۲۰۶

بیمه بدنه ۲۰۶ همانند بیمه بدنه سایر خودروها دارای پوشش های پایه و پوشش‌های اضافی است که شما می‌توانید در زمان خرید علاوه بر پوشش های پایه به بیمه نامه‌تان اضافه کنید.

پوشش های اصلی و پایه

 

حادثه، آتش سوزی، صاعقه و انفجار و سرقت کلی خودرو چند پوشش اصلی بیمه بدنه هستند که در همه بیمه بدنه همه شرکت‌های بیمه با نرخ های مختلف به بیمه گذاران ارائه می‌شوند. اما علاوه بر این پوشش‌ها، بیمه گذاران می‌توانند برای داشتن پوشش‌های بیشتر تعدادی پوشش دیگر را با پرداخت اندکی حق بیمه به بیمه نامه شان اضافه کنند. دارندگان خودروهای پژو ۲۰۶ نیز می‌توانند به سلیقه و انتخاب خود هر کدام از پوشش های زیر را به بیمه نامه شان اضافه نمایند.

 

پوشش‌های اضافی

  • پوشش شکست شیشه
  • پوشش پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی
  • پوشش سیل و بلایای طبیعی
  • دریافت هزینه ایاب و ذهاب برای زمانی که خودروی شما د ر دست تعمیر باشد
  • پوشش سرقت درجای قطعات
  • پوشش ماده ۱۰ برای زمانی که تغییرات قیمت در ارزش خودرو در بازار وجود داشته باشد.

در زمان خرید می‌توانید با کم و زیاد کردن پوشش های اضافی بهترین بیمه بدنه را  از سامانه بیمه تایم خریداری نمایید.


 

قیمت بیمه بدنه ۲۰۶ در شرکت‌های مختلف بیمه

در محاسبه قیمت بیمه بدنه ۲۰۶ ارزش خودرو در زمان بیمه شدن مهمترین فاکتور می‌باشد. با توجه به نوسانات قیمتی که اخیرا در بازار خودرو داشتیم. در ادامه قیمت بیمه بدنه ۲۰۶ برای یک ماشین ۲۰۶ صندوق دار با ارزش ۷۰ میلیون تومان که برای اولین بار می‌خواهد بیمه بدنه خریداری کند را بررسی می‌کنیم.

نکته: اگر سابقه بیمه بدنه دارید می‌توانید در زمان تمدید از تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه‌تان استفاده کرده و حق بیمه کمتری را پرداخت نمایید. همچنین اگر ۲۰۶ صفر دارید نیز می توانید از تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر کیلومتر در خرید این بیمه نامه استفاده نمایید.اگر بخواهید می‌توانید هر کدام از پوشش های اضافی گفته شده را با پرداخت مبلغی اندک به بیمه بدنه‌تان اضافه کنید.


 

با چه معیارهایی بیمه بدنه ۲۰۶ بخریم؟

برای انتخاب شرکت بیمه در انجام بیمه بدنه ۲۰۶ باید به چند نکته توجه داشته باشید:

 

  • ارزانترین بیمه بدنه ۲۰۶؟ شاید معیار برخی از بیمه گذاران در خرید بیمه بدنه قیمت این بیمه نامه باشد، اما اگر نگاهی به جدول بالا که قیمت بیمه‌ها در آن آمده بیاندازیم متوجه می‌شویم که تفاوت قیمت فاحشی بین قیمت شرکت‌ها وجود ندارد و می توانید با خیال راحت بیمه بدنه تان را از شرکت‌هایی که توانگری مالی بالایی دارد بیمه نامه بدنه ۲۰۶ تان را خریداری نمایید.
  • پرداخت خسارت در بین شرکت های بیمه معیار دیگری است که در خرید بیمه بدنه می‌توان به آن پرداخت، می‌توانید میزان رضایت مشتریان در دریافت خسارت شرکت‌های مختلف بیمه‌ای را بررسی کنید و شرکت را انتخاب کنید که رضایت مشتری بالایی را در پرداخت خسارت بیمه بدنه داشته باشد.

برای خرید بیمه بدنه ۲۰۶ می‌توانید فرم بیمه بدنه در سامانه بیمه تایم را تکمیل و به این سامانه ارسال نمایید. شما می توانید قبل از خرید مقایسه قیمت بیمه بدنه ۲۰۶ تان را از شرکت‌های مختلف بیمه بررسی کرده و با دریافت نظر کارشناسی و مشاوره کامل بهترین بیمه بدنه  را خریداری نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *