بررسی شرایط بیمه آتش سوزی و زلزله ایران

بررسی شرایط بیمه آتش سوزی و زلزله ایران

هر ساختمان با هر کاربری که دارد اعم از مسکونی، تجاری، صنعتی، غیر صنعتی به همراه اموالی که در آن موجود می باشد در معرض خسارات گوناگون قرار دارند، از جمله آتش سوزی ، زلزله، سرقت و …. . در مقابل هر کدام از خسارات ممکنه شرکت بیمه ایران پوشش های مختلفی را ارائه می‌کند که در زمان خسارت بر اساس پوشش های خریداری شده خسارت از سوی شرکت بیمه ایران به بیمه گذار پرداخت می‌شود.

از طرف دیگر با توجه به تعداد بالای حوادث آتش سوزی که در سطح کشور برای ساختمان‌های مسکونی و یا تجاری و مخصوصا انبارها و یا کارخانجات اتفاق می‌افتد نیاز به داشتن بیمه آتش سوزی را با توجه به پوشش‌هایی که ارائه می‌کند ضروری به نظر می‌رساند. از این رو در این نوشته به بررسی بیمه آتش سوزی ایران می‌پردازیم تا اطلاعات کاملی درباره این بیمه نامه ارائه کنیم.

 

انواع بیمه‌های آتش سوزی ایران

شرکت بیمه ایران در بیمه نامه  آتش سوزی با توجه به نوع کاربری که هر ساختمان بیمه شده دارد بیمه نامه های مختلفی را ارائه می‌کند که هر بیمه نامه نیز پوشش‌ها و شرایط خاص خود را دارد:

 

۱- بیمه آتش سوزی مسکونی:

در این بیمه نامه ساختمان، تأسیسات و اثاث منزل در مقابل خطرهایی از قبیل آتش سوزی، انفجار، صاعقه به عنوان خطرات اصلی و طوفان، سیل،‌ زلزله و آتشفشان، ترکیدگی لوله آب، ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف،‌ خطر سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر و قطعات منفک از آن‌ها، سرقت اثاث و لوازم منزل و بسیاری از خطرهای دیگر که تحت پوشش این بیمه نامه می‌باشد، تحت پوشش قرار می‌گیرد. واحد های مسکونی می‌توانند این بیمه نامه را به صورت انفرادی و یا به صورت گروهی تهیه نمایند که البته در بیمه نامه‌های آتش سوزی که به صورت گروهی خریداری می‌شود شرکت بیمه ایران ۱۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

 

۲- بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی:

در این نوع بیمه نامه همه فروشگاه‌ها و مراکز تجاری ، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، فروشگاه های مواد غذایی و یا فروشگاه‌های پروتئینی، آموزشگاه‌ها، مراکز پخش دارو، تعمیرگاه‌ها و … تحت پوشش می‌باشد. در این بیمه نامه ساختمان، تأسیسات، موجودی اثاث ثابت و دکوراسیون هر یک از مراکز یاد شده را می‌توان در مقابل خطرهای آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و نیز کلیه خطرهای اضافی ذکر شده نزد شرکت به قیمت روز بیمه نمود.

 

۳- طرح جامع اصناف:

با توجه به شرایطی  که این طرح آتش سوزی دارد و با توجه به توافقی که بین بیمه ایران و شورای اصناف کشوری از سال ۸۶ در سطح کشور به اجرا درآمده است، همه افرادی که عضو اتحادیه‌ها و انجمن های صنفی و یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها باشد می توانند از پوشش های این بیمه نامه استفاده نمایند.

 

۴- بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی

تمامی واحدهای تولیدی و کارخانجات صنایع غذایی، دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ و مقوا، چاپ و صحافی و … که دارای مواد اولیه، موجودی و محتویات می‌باشند تحت پوشش بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی قرار می‌گیرد. بیمه گذار بیمه نامه های مراکز صنعتی با اضافه کردن پوشش‌های اضافی می‌تواند از همه خدمات شرکت بیمه ایران در زمان خسارت استفاده نمایید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *