بخشودگی ۱۰۰% جرائم ثالث سال 99

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی

بنا بر اعلام سازمان بیمه مرکزی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده شده است و همه کسانی که بیمه‌نامه خود را به موقع تمدید نکرده‌اند و مشمول جریمه دیرکرد شده‌اند می‌توانند بدون پرداخت جریمه مجدداً بیمه‌نامه خود را تمدید کنند! این تصمیم با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور و رییس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی گرفته شده و از اول بهمن‌ماه نیز اجرا شده است. بنا به اظهارات روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه مرکزی هدف از بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه در کشور عنوان کرد.

 

تو بیمه قصد دارد در این مطلب با استناد به بخشنامه بیمه مرکزی موضوع را روشن تر و شفاف تر بیان نماید

مطابق عنوان این بخشنامه که به این شرح می باشد “بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی”

جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری از اول تا آخر بهمن سال جاری  بخشیده می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مفید امینی معاون نظارت بیمه مرکزی طی نامه ای به شرکت های بیمه اعلام کرد، در اجرای بند (۱-۷) ماده ۷ صورتجلسه شماره ۶۱۴ مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ مجمع عمومی عادی بطور فو‌ق‌العاده صندوق تامین خسارتهای بدنی و نظر به موافقت رئیس مجمع عمومی صندوق با درخواست بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جریمه بند (ب) ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵ به مناسبت ایام ا… دهه فجر، صددرصد (۱۰۰%) مبلغ جریمه بند (ب) ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث (مصوب سال ۱۳۹۵) مربوط به کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی از تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ لغایت ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ در صورت خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله مورد بخشودگی قرار گرفته است.

چه کسانی می‌توانند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد استفاده کنند؟

بخشودگی جریمه دیرکرد شامل همه افرادی می‌شود که بیمه‌نامه خود را در موعد مقرر تمدید نکرده‌اند اما بخشودگی محدود است و بیمه‌گزار باید طی تاریخ اعلام شده نسبت به تمدید بیمه‌نامه خود اقدام کند تا جریمه دیرکرد را نپردازد.

مهلت استفاده از بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای همه خودروهای سواری از اول بهمن ماه تا ۳۰ بهمن ۹۸ و به مدت ۱ ماه است. این بیمه فقط شامل کسانی می‌شود که مدت بیمه‌نامه قبلی آن‌ها یکساله باشد.

یعنی کسانی که اعتبار بیمه‌نامه‌های قبلی آن‌ها کمتر از یکسال، یعنی شش‌ماهه، ۹ ماهه و … بوده باشد نمی‌توانند از تخفیف جریمه دیرکرد استفاده کنند.

دارندگان موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی نیز شامل این بخشودگی می‌شوند و مهلت بیشتری نیز برای استفاده از بخشودگی جریمه دیرکرد و تمدید بیمه‌نامه خود دارند. دارندگان این وسایل از اول بهمن ۹۸ تا ۳۰ فروردین ۹۹ مهلت دارند تا بیمه‌نامه خود را بدون پرداخت جریمه دیرکرد تمدید کنند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *