راهکارهای بیمه‌ ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی!!

راهکارهای بیمه‌ ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی!!

راهکارهای بیمه‌ ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی!!در این شرایط اقتصادی که قیمت‌ها دارای ثبات زیادی نیستند،

بیشتر افراد در تلاشند که با سرمایه گذاری‌های مختلف در بازارهای گوناگون مالی از قبیل سرمایه گذاری در مسکن، خرید دلار، سکه ،سرمایه گذاری در بورس بتوانند علی رغم تورم جهنده ای که اتفاق افتاده بتوانند ارزش سرمایه شان را حفظ کنند.

انتخاب هر کدام از گزینه‌های مالی که گفته شد نیاز به داشتن تجربه و مهارت در زمینه فعالیت در آن سرمایه گذاری و داشتن سرمایه کافی و در برخی موارد پذیرفتن ریسک است تا این که فرد بتواند سود ارزشمندی نیز کسب نمایند که شاید داشتن همه این شرایط برای یک فرد عادی بسیار سخت می‌باشد.

بیمه می‌تواند یک راهکار ساده و مفید برای حفظ و نگهداشت ارزش سرمایه و مهمتر زمانی که تورم و افزایش قیمت اتفاق افتاده باشد.

ما در ایران نیاز به این نگرش داریم که بیمه سرمایه گذاری است نه هزینه. در ادامه در مورد اینکه بیمه‌ها چطور می‌توانند در این شرایط به ما کمک کنند صحبت خواهیم کرد.

 

بیمه‌ عمر: یادآور قلک‌های رنگی کودکی

یکی از دغدغه‌های همه ما حفظ ارزش پس انداز در برابر تورم و یا در واقع حفظ قدرت خرید و حفظ ارزش سرمایه‌مان است.

این دغدغه مخصوصا  در بین خانواده‌های ایرانی بیشتر پر رنگ می‌شود، چرا که داشتن سرمایه و پس انداز برای روز مبادا جمله‌ای است که ما همواره از پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها‌یمان شنیده‌ایم و در عمل و طی زندگی هم به کار گرفته‌ایم.

از همان دوران کودکی به ما یاد داده‌اند که بخش از پولمان را پس انداز کنیم.

قلک‌های رنگی که هر کدام از ما داشتیم و لحظه شماری که برای باز کردن قلک می‌کردیم تا ببینیم چقدر پول جمع کرده‌ایم بیانگر همین موضوع می‌باشد.

اما با بزرگ شدن کم کم یاد گرفتیم که باید قلک‌های دیگری را برای پس انداز داشته باشیم، قلک‌هایی که پشتوانه توانایی برای ما باشند.

حفظ  ارزش سرمایه به روش‌های مختلف انجام می‌شود که یکی از این روش‌های سرمایه گذاری بیمه عمر است.

حتما می‌پرسید که چگونه؟

در چند سال گذشته وقتی صحبت از بیمه عمر و سرمایه گذاری  می شد،

ناخواسته بیشتر افراد سود سرمایه گذاری در بیمه عمر را با سود پس انداز بانکی مقایسه می‌کردند. متاسفانه شاید علت این مقایسه نادرست عدم شناخت کامل از ماهیت بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری باشد. سرمایه گذاری یکی از مزایای بیمه عمر است که برای فرد بیمه شده ارائه می‌شود که تمام ماهیت این بیمه نامه نیست.

شاید بیان این موضوع با یک مثال کار راحت‌تری باشد.

یک فرد  ۳۰ ساله یک بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری با پرداخت حق بیمه سالانه  ۲ میلیون تومان خریداری می‌کند.

با شروع این بیمه نامه  شرکت بیمه یک سرمایه فوت ۲۰۰ میلیون تومانی را علاوه بر بازپرداخت و پس انداز حق بیمه با سود مشارکت که اندوخته قابل توجهی می‌گردد برای فرد ارائه می‌کند که البته با پرداخت حق بیمه های بالاتر میزان این پوشش و سایر پوشش‌های بیمه نامه (امراض خاص بارزترین پوشش دیگر بیمه عمر می‌باشد) افزایش می‌یابد.

سرمایه فوت فقط یکی از پوشش‌های ارزنده بیمه عمر است که فرد بیمه شده می‌تواند از آن استفاده کند و هیچ سرمایه گذاری دیگری چنین شرایطی را ندارد.

در این مثال امکان حفظ سرمایه با یک مبلغ پرداختی کم بسیار آشکار است.

سرمایه فوتی که در بیمه عمر وجود دارد می‌تواند پشتوانه مالی ارزشمندی برای خانوادمان و عزیزانمان برای زمانی که کنارشان نیستیم باشد.

پشتوانه مالی که از طریق پس انداز و سرمایه گذاری در هیچ بازار مالی در این بازه بسیار کوتاه جبران نمی‌شود.

سرمایه گذاری که معاف از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارث بوده و دارای پوشش های ارزنده‌ای نیز می باشد که در کنار سودی که به همراه سرمایه گذاری برای فرد تشکیل می‌شود می‌تواند از چند جنبه مختلف جبران کننده ارزش سرمایه فرد باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *